• Μικρές Ιστορίες

Ομαδικές συζητήσεις γονέων-Β΄κύκλος

 

Γονεϊκός ρόλος

Το να κάνει κάποιος παιδιά είναι μία πολύ απλή και ταυτόχρονα πολύ σύνθετη υπόθεση.

Κανένας γονιός δεν είναι τέλειος και είναι πολύ δύσκολο στο να έχει προετοιμαστεί κάποιος να γίνει γονιός. Μερικοί γονείς γνωρίζουν ενστικτωδώς πώς να χειριστούν ορισμένες καταστάσεις, άλλοι πάλι παρεμποδίζονται από συγκεκριμένους φόβους στο να παίξουν το ρόλο του σημείου αναφοράς για τα παιδιά τους. Είναι απολύτως λογικό να επικρατεί εκνευρισμός όταν ένα παιδί δε συνεργάζεται. Ο εκνευρισμός συχνά οδηγεί στη γκρίνια, στους χαρακτηρισμούς, στις κατηγορίες και στις απειλές, ενώ άλλες φορές αποτελεί το έναυσμα ώστε οι γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται να τροποποιήσουν τη σκέψη τους. 
Προκειμένου να το πετύχει αυτό και να ανταποκριθεί με επιτυχία στο ρόλο του, ο γονέας πρέπει να αναπτύξει τόσο το γνωστικό του κομμάτι, εμπλουτίζοντάς το με τις απαραίτητες γνώσεις γύρω από την παιδική ηλικία, όσο και το συναισθηματικό, μαθαίνοντας να επικοινωνεί αυτά που νιώθει και να κατανοεί τα συναισθήματα του παιδιού. 

Μερικές φορές όμως αυτό είναι πολύ δύσκολο. Ο νέος γονέας νιώθει ότι όλη η ζωή του περνάει κρίση (και δεν έχει κι άδικο!). Στην κινεζική γλώσσα η λέξη κρίση αποτελείται από δύο ιδεογράμματα, αυτό που σημαίνει κίνδυνος και αυτό που σημαίνει ευκαιρία. Ο κίνδυνος υφίσταται από τη στιγμή που η κρίση θα γίνει μία κατάσταση που θα της επιτραπεί να κυριαρχήσει, χωρίς να υπάρξουν προσπάθειες αναχαίτισής της. Η ευκαιρία μέσα σε μία κρίση έγκειται στη δυνατότητα αναδιαμόρφωσης και επαναπροσδιορισμού των αξιών που υποτιμήθηκαν και στην αναζήτηση του αληθινού νοήματος στη ζωή. 

Ομαδικές Συζητήσεις Γονέων (Parents Roundtable)

Οι ομαδικές συζητήσεις γονέων έχουν στόχο να βοηθήσουν τους γονείς να κάνουν αυτό που πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για τα παιδιά και την οικογένειά τους, στηρίζοντάς τους στο δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης. Μέσα από μία ευχάριστη ομαδική διαδικασία, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν και να επεξεργαστούν τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους μαζί με άλλους γονείς, να μάθουν ο ένας από τον άλλο και να πάρουν υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που συναντούν καθημερινά.
Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουμε στο roundtable είναι βιωματικός, στηρίζεται δηλαδή στην ενεργή συμμετοχή των μελών της ομάδας. Πέρα από τις εισηγήσεις των συντονιστών της συζήτησης (οι οποίοι παρέχουν πληροφόρηση σε θέματα γονεϊκότητας, ανατροφής και εκπαίδευσης, και διευκολύνουν την επικοινωνία και τις διαδικασίες της ομάδας), οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να δουλεύουν σε μικρές ομάδες (groups) και να εξασκηθούν σε βιωματικές τεχνικές (παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις επικοινωνίας και ανοιχτές συζητήσεις).

 

2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

1η συνάτηση

 09 Μαίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  • ΤΟ «ΠΡΕΠΕΙ» ΚΑΙ ΤΟ «ΜΗ»

Τι σημαίνει το «μπράβο» για εμάς που το λέμε και τι για το παιδί που το ακούει;

Πόσα «μη» την ημέρα μπορεί να αντέξει ένα παιδί;
Συζητάμε για τη θετική ενίσχυση, τη λεκτική και υλική επιβράβευση, τα πινακάκια με τα αυτοκόλλητα, τις απαγορεύσεις, τα όρια και τη σχέση με το παιδί μας. 

2η συνάντηση

23 Μαίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  •  ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΟΥ
 Τι ακριβώς είναι τα όρια; Είναι κάτι που βάζουμε στον εαυτό μας ή στους άλλους; Και οι κανόνες, είναι ένα αναγκαίο κακό που μας περιορίζει, ή αυτό που μας απελευθερώνει;
Συζητάμε για τα όρια και την ελευθερία, για την τιμωρία και την αυτοπειθαρχία.

3η συνάντηση

06 Ιουνίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  • ΟΛΑ Ή ΤΙΠΟΤΑ
Τα παιδιά νομίζουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν όλα, εμείς πιστεύουμε ότι δεν μπορούν να κάνουν σχεδόν τίποτα. Τι από τα δύο ισχύει και που βρίσκεται η αλήθεια; Με ποιους τρόπους η αυτονομία και η αυτοεξυπηρέτηση των παιδιών επιδρά θετικά στη νόηση, στην γλωσσική εξέλιξη, στην υγεία, στη σωματική ανάπτυξη, αλλά και στην αυτοεικόνα και την αυτοπεποίθησή τους;

4η συνάντηση

20 Ιουνίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  •  ΘΕΣ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ;
Τι παιχνίδια μπορούμε να έχουμε στο σπίτι για τα παιδιά μας; Μπορούμε (και πρέπει) να οργανώνουμε δραστηριότητες γι’ αυτά; Τι είδους παιχνίδια ενδιαφέρουν τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους (από τη γέννηση μέχρι 6 ετών);
Κουβεντιάζουμε για την αξία και τη σημασία του παιχνιδιού και, εν όψη του καλοκαιριού που ξεκινάει, πάμε μια βόλτα στο μαγικό κόσμο της αισθητηριακής αγωγής! 
 

Κόστος

15 € κάθε συνάντηση
20 € κάθε συνάντηση για το ζευγάρι (πληρώνεται πριν ξεκινήσει κάθε συνάντηση)
50 € για τις 4 συναντήσεις
70 € για τις 4 συναντήσεις για το ζευγάρι (προπληρώνεται στην πρώτη συνάντηση 09/5)

Πληροφορίες

  • ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο 210-9227730 ή στο info@mikresistories.gr γράφοντας τον τίτλο της εκδήλωσης και τα στοιχεία σας
  • Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται στο χώρο των Μικρών Ιστορίων, Δημητρακοπούλου 70, Κουκάκι (πλησίον μετρό Συγγρού-Φιξ)

Βιογραφικό Νάντιας Κούτσικου

Η Νάντια Κούτσικου σπούδασε Βρεφονηπιαγωγός στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών και εργάστηκε ως παιδαγωγός στο Πρότυπο Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Συνεργάστηκε με την Ε.Α.Δ.Α.Π. (Εταιρεία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών) στο ερευνητικό πρόγραμμα Αίσωπος με θέμα τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο. Συμμετείχε στη συγγραφή του βιβλίου «Ο δικός μας κόσμος» (εκδόσεις Δαρδανός) και στην παιδική παράσταση της Ε.Α.Δ.Α.Π. με τίτλο: «Έλα να ταξιδέψουμε». Εργάστηκε ως καθηγήτρια Παιδαγωγών Προσχολικής και Ειδικής Αγωγής στο Ι.Ι.Ε.Κ. Δομή. Από το 2011 είναι ιδρυτικό μέλος των Μικρών Ιστοριών.