• Μικρές Ιστορίες

Ομαδικές συζητήσεις γονέων

 

Γονεϊκός ρόλος

Το να κάνει κάποιος παιδιά είναι μία πολύ απλή και ταυτόχρονα πολύ σύνθετη υπόθεση.

Κανένας γονιός δεν είναι τέλειος και είναι πολύ δύσκολο στο να έχει προετοιμαστεί κάποιος να γίνει γονιός. Μερικοί γονείς γνωρίζουν ενστικτωδώς πώς να χειριστούν ορισμένες καταστάσεις, άλλοι πάλι παρεμποδίζονται από συγκεκριμένους φόβους στο να παίξουν το ρόλο του σημείου αναφοράς για τα παιδιά τους. Είναι απολύτως λογικό να επικρατεί εκνευρισμός όταν ένα παιδί δε συνεργάζεται. Ο εκνευρισμός συχνά οδηγεί στη γκρίνια, στους χαρακτηρισμούς, στις κατηγορίες και στις απειλές, ενώ άλλες φορές αποτελεί το έναυσμα ώστε οι γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται να τροποποιήσουν τη σκέψη τους. 
Προκειμένου να το πετύχει αυτό και να ανταποκριθεί με επιτυχία στο ρόλο του, ο γονέας πρέπει να αναπτύξει τόσο το γνωστικό του κομμάτι, εμπλουτίζοντάς το με τις απαραίτητες γνώσεις γύρω από την παιδική ηλικία, όσο και το συναισθηματικό, μαθαίνοντας να επικοινωνεί αυτά που νιώθει και να κατανοεί τα συναισθήματα του παιδιού. 

Μερικές φορές όμως αυτό είναι πολύ δύσκολο. Ο νέος γονέας νιώθει ότι όλη η ζωή του περνάει κρίση (και δεν έχει κι άδικο!). Στην κινεζική γλώσσα η λέξη κρίση αποτελείται από δύο ιδεογράμματα, αυτό που σημαίνει κίνδυνος και αυτό που σημαίνει ευκαιρία. Ο κίνδυνος υφίσταται από τη στιγμή που η κρίση θα γίνει μία κατάσταση που θα της επιτραπεί να κυριαρχήσει, χωρίς να υπάρξουν προσπάθειες αναχαίτισής της. Η ευκαιρία μέσα σε μία κρίση έγκειται στη δυνατότητα αναδιαμόρφωσης και επαναπροσδιορισμού των αξιών που υποτιμήθηκαν και στην αναζήτηση του αληθινού νοήματος στη ζωή.

Ομαδικές Συζητήσεις Γονέων (Parents Roundtable)

Οι ομαδικές συζητήσεις γονέων έχουν στόχο να βοηθήσουν τους γονείς να κάνουν αυτό που πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για τα παιδιά και την οικογένειά τους, στηρίζοντάς τους στο δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης. Μέσα από μία ευχάριστη ομαδική διαδικασία, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν και να επεξεργαστούν τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους μαζί με άλλους γονείς, να μάθουν ο ένας από τον άλλο και να πάρουν υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που συναντούν καθημερινά.
Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουμε στο roundtable είναι βιωματικός, στηρίζεται δηλαδή στην ενεργή συμμετοχή των μελών της ομάδας. Πέρα από τις εισηγήσεις των συντονιστών της συζήτησης (οι οποίοι παρέχουν πληροφόρηση σε θέματα γονεϊκότητας, ανατροφής και εκπαίδευσης, και διευκολύνουν την επικοινωνία και τις διαδικασίες της ομάδας), οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να δουλεύουν σε μικρές ομάδες (groups) και να εξασκηθούν σε βιωματικές τεχνικές (παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις επικοινωνίας και ανοιχτές συζητήσεις).

1η συνάτηση

14 Φεβρουαρίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  • ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΟΥ ΛΕΩ;

Γιατί δεν μας ακούνε τα παιδιά μας;
Εμείς τα ακούμε;
Πως θα μάθουμε να μιλάμε τη γλώσσα τους;
Υπάρχουν 10 τεχνικές που μπορούμε άμεσα να χρησιμοποιήσουμε για να διευκολύνουμε την επικοινωνία μαζί τους. Ελάτε να συμπληρώσουμε τη λίστα:
1. Χαμηλώνω…
2. Εννοώ…
3. Μιλάω…
4. Διαβάζω…
5. Βάζω…
6. Δείχνω…
7. Δίνω…
8. Προσφέρω…
9. Ενημερώνομαι…
10. Αντιδρώ…

2η συνάντηση

28 Φεβρουαρίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  •  ΚΟΙΤΑ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ!

Μερικές φορές τα παιδιά μας αρνούνται να κάνουν αυτό που τους λέμε. Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε πότε όντως δυσκολεύονται γιατί δεν είναι έτοιμα ή ικανά ακόμη, και πότε η άρνηση τους οφείλεται σε άλλους λόγους;
Υπάρχει τρόπος να ξέρουμε τι μπορούν να κάνουν σε κάθε ηλικία;
Με ποιους τρόπους καλλιεργούμε την αυτονομία τους εξασφαλίζοντας παράλληλα την υγεία και την ασφάλεια τους;
Μπορούν όλα αυτά να συμβούν με σεβασμό στο πρόγραμμα και τους ρυθμούς της οικογένειας μας;

3η συνάντηση

14 Μαρτίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  • ΚΑΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ Ή ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ;

 

Ύπνος, φαγητό, τουαλέτα, τηλεόραση, ακαταστασία, γλυκά, ζημιές, tantrums, οι «εχθροί» είναι κάθε μέρα χιλιάδες!
Για οποιαδήποτε από αυτές τις δυσκολίες, η λύση είναι μόνο μια: η σχέσης το παιδί μας.
Ελάτε να τη φωτίσουμε από όλες τις πλευρές, να παίξουμε παιχνίδια ρόλων, να την κατανοήσουμε σε βάθος. Έτσι θα φύγουμε κρατώντας το κλειδί που θα βελτιώσει τη ζωή και τη διάθεση, τόσο του παιδιού όσο και τη δική μας!

 

4η συνάντηση

28 Μαρτίου 2018 , ώρα 18:00-20:00

  •  ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Τσακώνεται με αλλά παιδιά; Χτυπάει εσάς, τα αδέρφια ή τον εαυτό του;
Αρπάζει τα παιχνίδια των άλλων, ή μήπως είναι πάντα το «θύμα» και δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του;
Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις συμπεριφορές και πως μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί στη δυσκολία του; Τι μπορούμε να λέμε όταν κλαίει, ή όταν έχει μια κρίση θυμού (tantrum);
Ποιοι είναι οι 3 «χρυσοί» κανόνες που θα εξαφανίσουν την επιθετική ή παθητική συμπεριφορά του παιδιού μας;

Κόστος

15 € κάθε συνάντηση
20 € κάθε συνάντηση για το ζευγάρι (πληρώνεται πριν ξεκινήσει κάθε συνάντηση)
50 € για τις 4 συναντήσεις
70 € για τις 4 συναντήσεις για το ζευγάρι (προπληρώνεται στην πρώτη συνάντηση 14/2)

Πληροφορίες

  • ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο 210-9227730 ή στο info@mikresistories.gr γράφοντας τον τίτλο της εκδήλωσης και τα στοιχεία σας
  • Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται στο χώρο των Μικρών Ιστορίων, Δημητρακοπούλου 70, Κουκάκι (πλησίον μετρό Συγγρού-Φιξ)

Βιογραφικό Νάντιας Κούτσικου

Η Νάντια Κούτσικου σπούδασε Βρεφονηπιαγωγός στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών και εργάστηκε ως παιδαγωγός στο Πρότυπο Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής. Συνεργάστηκε με την Ε.Α.Δ.Α.Π. (Εταιρεία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών) στο ερευνητικό πρόγραμμα Αίσωπος με θέμα τη διαπολιτισμική αγωγή στο σχολείο. Συμμετείχε στη συγγραφή του βιβλίου «Ο δικός μας κόσμος» (εκδόσεις Δαρδανός) και στην παιδική παράσταση της Ε.Α.Δ.Α.Π. με τίτλο: «Έλα να ταξιδέψουμε». Εργάστηκε ως καθηγήτρια Παιδαγωγών Προσχολικής και Ειδικής Αγωγής στο Ι.Ι.Ε.Κ. Δομή. Από το 2011 είναι ιδρυτικό μέλος των Μικρών Ιστοριών.